torsdag, juni 13

Hello...


 
Härlig himmel ikväll



Stackars studenterna, regn regn men det klarnade iaf upp på eftermiddag/kväll.

Jaha, imorgon är det dags för vår Wictor att sluta nian. Kostym och diverse till är inhandlat. Han var så bestämd att han skulle ha kostym och det är lite kul tycker jag. Han har blivit så stilig, snart 16 år. Växt till sig i kroppen, längre än mamma och pappa och tränar på gym. En fin kille som snart skall börja gymnasiet....
Lilla Ludde slutar 5:an, jisses vad tiden går fort.

Nu får man börja oroa sig...Alla 9:or på skolan är bjudna på en fest imorgon ute på landet någonstans i en lada. Gahhhhhhh....Men jag tänker hämta hem killarna och checka av dom!!!!

Näpp dax att gå ner och stryka. Har målat ikväll inför aktivitet nästa onsdag, mer om det senare:)


Kramkram Anne

4 kommentarer:

@my casa sa...

Ja nu får det väl ändå räcka med regn...Hoppas
att ni klarar er idag på avslutningarna:)

Kram Åsa

Grodmamman sa...

Ljuvlig himmel!:)
Här var det student i onsdag, så de klarade sig från regnet. Vi hoppas nu på att slippa regn på fm idag då dottern har skolavslutning utomhus.
Förstår din oro inför festen. Fick frågan av sonen igår om när jag var full första gången!:/ Fick bli en vit lögn då jag la på några år...
Kul att han ville ha kostym!:)
Kram

Lena - gott för själen sa...

Mitt tips till att hantera ungar i den åldern är att bygga värderingar inifrån, brukar jag säga. Att man försöker få dem att fatta kloka beslut för sin egen skull, t ex att inte dricka eller röka, eller i alla fall inte dricka jättemycket, att inte vara i närheten/gå ifrån när nån gör nåt brottsligt för att det inte är bra för dem. De är värda mera än så. Funkar inte att säga att de INTE FÅR eller inte ska göra xxxx för mammas skull. Den taktiken försökte min mamma med. Gick sådär.

Men så klart alla ungar är olika, så bara för att det funkat bra på våra tre behöver det ju inte funka på andra :-) Och alla föräldrar väljer ju så klart hur de vill göra. Det var bara ett tips.

Ha en fin helg.

Kram Lena

mammaxtre sa...

Ja du det där med fester känns så där kul......:-)

Ha en fin helg!