lördag, mars 3

Städa, städa, städa....


Njaeeee så glad är jag nog inte i städning....




Snarare ser jag nog ut så här....



Har fått lite städdille idag när solen ligger på. Skurar micron med tanborste för att komma åt överallt...Städa är INTE min grej, det kan maken skriva under på. Men jag vill gärna ha snyggt och ordning omkring mig på bekostnad av att lite trycks in i skåp här och där. Många tror nog att jag har det sååå perfekt, men icke sa nicke...

Gillar ni att städa eller är ni som jag, flyter lite på ytan:))???

Men först köket, sedan ut och klippa våra 2 fruktträd, jisses i förra huset hade vi 7 men då klippte vi dom inte själva, lejde bort det. Men 2 usla kan man stå ut med....

Det får bli en hemmafixardag för ikväll är det dags för "Halv åtta hos oss" igen...


Så tjopp tjopp ha en lovely day alla goa....


Kram A

16 kommentarer:

Milla sa...

Jag är lite av en städfreak, i köket. Annars lite sisodär. Men jag håller med, nu när solen kommer blir man lite nojjig :=) Ett mikrotips: ställ in en skål med vatten och ed citronskivor i, koka på full effekt en 4-5 minuter så det blir rejält med ånga i mikron. Torka ur med trasa. Blir fräscht och fint.
kram Milla

a piece of happiness sa...

Jag avskyr att städa men jag älskar att tvätta fönster. Jag har ju inte så många små utan mer stora fönster ;-)

♥Linda♥ sa...

Hoppsan, precis samma syssla som jag ägnar mig åt just nu. Måstae bara uppdatera datorn och se om det trillat in något nytt kul inlägg varje gång jag passerar datorn ;) Och nej, jag tycker inte heller städningen är så himla kul men som du så vill jag ha det fräsht omkring mig och då får man bara göra det.
Ha det gott! //Linda

Kirsti sa...

Å rydde og vaske er noe av det kjedeligste jeg vet om. Bruker langt mer tid på å grue meg til å støvsuge enn faktisk å gjøre det ;) Men det er så deilig når det er gjort, det lukter rent og leiligheten ser fresh ut.

Kirsti

Jenny sa...

Trrååååkkkigt! Det är vad det är!
Har också en förmåga att slänga in allt i skåp. Det ser ju alltid bra ut på ytan då i alla fall!
Härligt med sol men man ser ju verkligen all skit. Torkade av alla köksluckor igår, dom såg för hemska ut.
Idag har jag putsat fönster så nu kan man se ut igen!!
Ha en trevlig kväll! Kram

Sassa sa...

Vilka härliga bilder!!
Ljuset gör tyvärr att allt syns, inte kul!! Men en del säger ju att dammtussar är änglars tofflor såå...........

Vitt och Blått sa...

Heeej!

Allt bra med mig och magen, längtar efter den lilla killen där inne, men har inte fått känslan av att det känns som en lång väntan bara, dagarna flyger förbi nu när jag fortfarande har sportlov och föräldraledigheten inte börjat än. Datum på onsdag, får vi se när han kikar ut!

Jag älskar att städa :) Terapi, tycker att det är så skönt när man gjort ett riktigt ryck och jag vill också ha det snyggt omkring mig. Kan absolut "snabbstäda" ibland och trycka in allt i ett skåp :) det händer också. Ta ut alla mattor, dammsuga och torka golven är favoriten - det blir så fräscht! Skulle också behöva klippa lite äppelträd, men det kan man göra senare i vår också, inte bästa aktiviteten på stege i mitt tillstånd, smidigast i världen är inget jag kan jämföra mig med.

Ha en skön helg - kram Ewa

HOUSE of ADELA sa...

Hej söta Anne;)
Gillar inte att städa men gör det för ofta ändå då jag avskyr oordnin goch dammtussar=) Kom hit vettja och ta mitt kök med!;) Å andra sidan måste det va underbart att städa ett så fantastiskt fint hus som ni har!

Kramar
Adela

Mariette sa...

Ja det där med att städa, vill ju så gärna ha det snyggt och fint men inte lätt att hinna med alla gånger... Jag stökar nog in en del i skåpen..*haha*...så är det bara, hur ska man annars få till det!?!

Lycka till med halv åtta, låter ju superskoj, men lite kravfullt...Fast det ser ju såååå roligt ut!

Kram Mariette

mammaxtre sa...

Jag har aldrig tidigare haft något emot att städa. men, de senaste åren har det det smygit fram. Avskyn, jag är så trött på att städa och bråkar med mig själv om jag ändå inte skall anlita en städerska. RUT finns trots allt. Men, att ha en främling i huset får mig att inte ta steget.

Ha en fin kväll

Helenas enkla vardag sa...

Jag hatar att städa, men gör det ändå flera ggr i veckan, eftersom den vita trappen samlar så mycket damm. Sedan har mina familjemedlemmar en tendens att droppa skaker var de än är! Superjobbigt att gå och plocka efter dem! Jag har inte pedantskött, utan lite lagom sådär!
Hoppas vi får reda på vad ni lagat ikväll!
Kram Helena

Marita sa...

Oj oj oj... jag gillar verkligen INTE att städa! När barnen var små städade jag jämt....funderade inte så mycket över det. Men nu när barnen är stora och maken och jag ägnar mycket tid åt jobb blir det allt mindre tid över till städning. När vi väl är lediga vill vi ju ägna oss åt mer kreativa saker än att städa!! Numer kallar vi oss för bohemer! Ett stort steg för två före-detta pedanter! Fast om jag ska vara ärlig tycker jag verkligen om att ha ett välstädat och skinande rent hem! Men vem orkar...??!
kram, Marita

Jenny sa...

Hihi, jag är också hon underst... Flyter lite ;) Men i morgon är det städning som står på mitt schema!!
Kram Jenny
Hm, man kanske skulle ta och klä sig sådär som hon på första bilden, då kanske man fick mera lust ;)

Mamma C sa...

Njaa, jag vill ha lite ordning och reda. Men städfreak det är jag nog inte. Men idag när solen lyste som värst in på skåpsluckorna i köket höll jag på att bli livrädd. Så jag slet fram ajaxen och sprutade hej vilt och gnodde lite extra. Sedan kände jag mig mega duktig.
Kram Mamma C

alegni sa...

gillar att städa? i hate it! när jag var yngre var jag en pedant av rang, men inte nu längre. det rann av mig någon gång i millennieskiftet. tror faktiskt jag lämnade det på förra årtusendet när jag tänker efter.
tack och lov är det gubben som tar hand om golven hos oss, resten ligger däremot på mig...
skön söndag!
kram
ingela

Enkel stil sa...

Håller med. Städnng är inte det roligaste, men det blir fint när man är klar. Jag få ta en runda på det idag!
Ha en skön söndag!
Kram