söndag, januari 22

Seeeeg söndag...


Lite eldning i köket på morgonen....


Nya lampan på plats, dock inte inkopplad.
 Ljusstake från THG, krukor inköpta för några år sedan,
ser att dom har poppat upp lite här och där på bloggarna som vaser, men jag har dom som krukor...

Ja så blir det när man var på fest igår. Igår var 3:e paret ut i vårat Halv åtta hos oss...Vi kom till ett jättefint hem, ett ombyggt 60-talshus, oh my vad fint det var. Dukning och mat fantastiskt, ja hur skall man slå detta? Nu är vi 2 par kvar av 5 och vi kommer att vara sist ut typ april-maj. Så nu är det bara att rulla upp armarna och fundera och fixa och dona.

Ja seeg är rätta ordet:( Tack för pepping angående mitt förra inlägg. Ja vi får se om massage kan hjälpa till på traven, är ju bara ett plus. Här har det kommit snö, ca 1 dec. Känns som att det är det vi har fått mest den här vintern. Ha en riktigt skön söndag...


Kram Anne

7 kommentarer:

Sophie sa...

Snygg lampa, och jag gillar verkligen din arbetsplats! Stolen från IKEA passade ju perfekt!
//Sophie

HEMLÄNGTAN sa...

Lampan passar perfekt i ert fina kök!

skönt ändå med en seg dag. Och efter en sådan lyckad kväll är det ju värt det också.

Kram!

Fröken L sa...

Vad mysigt med en brasa, perfekt en seg söndagsmorgon. Vad fint det blev med lampan i hörnet, älskar ljusstakarna. Är lite avundsjuk på din arbetsplats. Ska fixa iordning en arbetsplats/syhörna åt mig i gäststugan. Har ni bestämt hur ni ska göra med golven? Funderar fortfarande hur vi ska göra med våra.

Kram Dila

Malin sa...

snyggt du fått det i köket, bänkarna är fab. Lycka till med bjudningen, du får visa oss recepten sen.

Elin sa...

Riktigt snygg lampa!

mammaxtre sa...

Så trevligt det låter med era middagar. Och brasan du njöt av imorse, den är jag avis på.

Här hemma hos mig kom vintern med snö först igår.

Ha en fin dag

Helenas enkla vardag sa...

Snyggt kök! Blir lite nyfiken på 60 tals huset som var så fint, eftersom jag bor i ett själv, och de flesta fina hus man ser är antingen nya eller riktigt gamla.
Halv åtta hos mig låter jätte kul!
Här kör vi cykelfest varje sommar och i år är det 10:de året! Då åker man runt och äter hos folk och man bjuder själv på en rätt till två par som man i förväg inte vet vilka det är. Det är också himla kul! Då fixas och piffas det runt om i stugorna må du tro!
Kram Helena