söndag, oktober 2

Nytt försök...


Att ge mig på målning av köksbordet igen. Blev inte så bra sist när jag var där och kladdade. Vi har sprutat det en gång men jag blev varnad att det skulle börja spricka och mycket riktigt så stämde det så nu målar jag för hand och med en vitare färg, Dessa som målar och sprutar färger verkar tycka allihop att man minsann inte ska ha kritvitt utan brytning, brytning i färgen. Ja vi får se hur det blir, kommer en bild när det är färdigt. Har ni en skön söndag? Vilket skönt väder i flera dagar, bara njuter för jag gillar inte kylan. Igår var vi på kräftskiva, mums så gott med deras egenfiskade kräftor. Mängder med kräftor var det med mycket gott till och väääääldigt smaskig kaka. Den ska jag fixa receptet till så ni får....Tjopp tjopp nu ska hunden ut, sonen hämttas på golfbanan och lite grillning.

Kram Anne 

7 kommentarer:

Aratorps Lena sa...

Det låter bra med kritvitt, Anne! Lycka till med målningen! Gott gott med kräftor och kalas också! Kram gumman!

Grodmamman sa...

Lycka till med målningen!
Jag gillar inte att måla möbler. Såg en fin byrå på IKEA idag, men där hade de inte kvistlackat så det var gula fläckar redan på butiksexemplaret. Inte sjutton köper jag en byrå som jag får måla om efter ett tag!:(
Kram

Linruz sa...

Halloj vännen!
Låter onekligen spänande med smarrig kaka.
Ser jag fram emot...kanske kan få testa IRL med ëller?
Kram kram

Helenas loggbok sa...

Kritvitt är snyggast. Det har vi alltid både sprutat och målat alla våra möbler i och senast målade vi hela huset utomhus i Blåvik helt KRITVITT utan brytning. Det är klart snyggast!
Hoppas allt är bra med dig vännen! Lycka till med målningen!
Kram
Helena

Lantligt i smultronbacken sa...

Ja, de tjatar verkligen om sina brytningar i färgen. Har provat det ett antal gånger men gillar det inte. Det sägs att man inte behöver måla lika många gånger men det har då inte stämt för oss när vi målat möbler.

Hoppas du lyckas med köksbordet. Det kan vara lite trixigt. Vi målade vårat och än så länge är det bra

Kram Teres

Fröken Tindra sa...

Hoppas att målningen blir bra nu då.
Mumsigt kakrecept... Ja tack! =0)
Kram!

Mamma C sa...

Får vi hoppas att det blir bra nu med målningen.
Kram Mamma C