onsdag, maj 25

Det måste hända....


Pall från Åhlens



Matta från Carpet Vista


Något i hallen på övervåningen. Den är trist, trist, trist.....Jag klarar helt enkelt inte av det. Jag har vankat fram och tillbaka och funderat och det är ingen lätt hall för när man kommer upp för trappan så är det bredare och in mot vårat sovrum smalare. Inga världsliga problem men för att få en mysfaktor.....Är det någon som har erfarenhet av dessa mattor från Carpet Vista? Finns i olika storlekar till ett bra pris...
Jaha, då är det dags:( Wictor hos varit hos skolsköterskan idag pg av synen och skall bli skickad till optiker. 13,5 år och vill inte ha glasögon, har smsat sin mamma hela dagen idag att han minsann vill ha linser. Åhh vad jag önskar att han slapp detta. Men har man 2 glasögonormar till föräldrar så kan det väl inte bli något annat. Jag var 15 när jag fick mina första glasögon och går idag och funderar på laser operation. Jag kan ju aldrig ha solglasögon, linser funkar inte på mig. Familjen skall träffas på staden senare för att hitta lite avslutningskläder och maken fyller år på fredag så det är kanske dags att ta tag i det eller hur?:):)

Kram Anne

12 kommentarer:

Linruz sa...

Snygg pall vännen......har du inte ngt liknande redan men med mer färg?
Kram Lina

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Jag har erfarenhet av Carpet Vista, de är supersnabba och har jättebra service. Har beställt 2 mattor vid olika tillfällen, den ena kom 2 dar efter beställning och den andre dagen efter, båda mattorna till dörren. Supersmidigt emd andra ord :) Men just den snygga mattan som du menar har tyvärr jag ingen erfarenhet av.

Trist att han måste ha glasögon, min pojke har också. Han är 5 och fick glasögon efter 4-årskollen. Jag funderar också på laseroperation eftersom jag har glasögon som jag sällan använder, fast jag borde ;)
Vet om flera som har god erfarenhet av laserop.

Ha det fint i blåsten.
Kramar Linda

signerat 71 sa...

Hej Anne,
min make gjorde en laseroperation i januari och han är sååååå nöjd. En lika bra investering som poolen enligt honom. Skickar en kram till sonen.
Jenny

Grodmamman sa...

Både pallen och mattan var jätte snygga!
Fick glasögon när jag gick i fyran. Har gått från att ha varit översynt till att bli närsynt och nu får jag bättre och bättre syn "på äldre dar"!:) Jag är jätte glad över att jag kan ha linser och det är det jag använder mest. Har ofta glasögon på helgerna om vi bara är hemma. Hoppas att det löser sig för sonen.
Kram

Sophie sa...

Hej!
Jag funderar också på laser...Har haft glasögon sedan 11-årsåldern och skaffade linser vid 15. Men det vore skönt att slippa. Vet flera som gjort operation med lyckat resultat...men man är ju så rädd om ögonen, så jag vet inte. Fler som har erfarenhet?

/Sophie

Helenas loggbok sa...

Båda våra barn fick glasögon i höstas. Wilma tyckte det var hemskt till en början och var ganska ledsen, men efter ett tag la det sig. Hon är så himla cool i sina. Hjalle behöver inte ha sina så mycket, mest när han läser.
Jens vill operera sina ögon. Han är så less på glasögon. Han har glasögon på jobbet och linser på helgerna. Jag använder knappt aldrig mina utan klarar mig bra ändå men borde köpa nya så det känns lite kul att använda dem.
Ha en skön kväll ! Vi har 23 grader varmt och mannen är och köper mat hos kinesen så jag slipper laga - så skönt!
Kram
Helena

Limetwig sa...

Den där pallen ÄR snygg!
Här är en till glasögonorm som testat linser i många år men är nu tillbaka till glasögon, bara för att jag hittade de snyggaste glasögonen :) Jag har slipade solglasögon nu för första gången och det funkar super bra att skifta. Visserligen får man alltid ha plats med glasögonfodral i väskan... men med tanke på allt annat skit man har där så tar inte det så mycket plats ;)
Ha det bäst! Åse

Anonym sa...

Jag har den mattan i stora modellen o jag är supernöjd! Supernöjd med Carpet Vista överhuvudtaget, supersnabba o bra! Så köp :)
Kram Anna

Stjärnor & Champagne sa...

Tack Anna:) Kram

jenny ~ house of jenny sa...

Pellen är superfin! Mattan har jag i den största storleken i vardagsrummet. Kika in o titta. Jag är supernöjd både med leverans o mattan!

Puss!

alegni sa...

vår äldre grabb var elva när han fick sina glasögon. var han fått den dåliga synen i från fattar vi inte, för vi ser hur bra som helst på långt håll fortfarande. de första två-tre åren använde han glasögon, men sedan dess är det linser som gäller. dag ut och dag in. tror inte det är så himla hälsosamt för ögonen, men vad gör man.
kram
ingela

♥ Fyra årstider sa...

Yes..jag har en stor matta likadan som denna, den luddar mycket i början men håller sig fin. Hoppas allt är bra vännen..vi hörs på fb:)

Kram Lotta