onsdag, februari 23

Tonåringar....








Tänk vad vackra tulpaner kan vara...Inte helt nya och inte heller vissna utan bara sådär mittemellan.
Brrrrr idag är det kallt, riktigt kallt. Ser fram emot helgen när det skall bli plusgrader så jag kan trä på joggingskorna igen för nu är det alldeles för kallt för att springa. Ser även fram emot att en go vän kommer i helgen från Stockholm och hälsar på:). Halvlek på sportlovet, så skönt när det är skola igen. En tonåring tar sig inte för speciellt mycket om man säger så. Det som hägrar är tv med spel, data och Iphonen. Man säger till stäng av tv:n, ja vad gör han då? Tar sin Iphone och spelar på den. Näpp sparka ut dom i snön, helt rätt med lite aktivitet men idag är det för bistert. På fredag skall vi ha en familjedag, det är olika bud vad vi skall göra. Stockholm, Kisabacken, bio, busfabriken, bowling osv osv. En sväng till Ikea när maken kommer hem, har ett litet projekt på gästtoaletten. Idag är det ett hål i väggen efter förra ägarnas skåp som inte vi ville ha och där har dom sågat ut för golvvärmen, mystiskt ställe tycker jag. Så för att dölja detta hål så måste här hittas på något. Bilder kommer. Ha det gott alla....

Kram Anne

16 kommentarer:

HEMLÄNGTAN sa...

Ja, dom där loven kan vara ganska jobbiga... Har ju inga tonårsbarn men småbarn kan ju också gå en på nerverna ibland. Hoppas iallafall att det blir lyckat på fredag!

Kram, Jenny

Grodmamman sa...

Jag jobbade hela barnens sportlov, så jag slapp aktivera dem!;) Sonen har dock inte riktigt hamnat där än att datorn styr livet. Han väljer en viss kompis bara för att han vill spela bandy och inte sitta framför datorn!:) Undrar hur länge till det håller i sig...
Tänker inte heller jogga förrän det blir plusgrader igen, nu är det kallt bara att promenera.
Kram

BLONDETTY sa...

Vilka fina bilder du tagit!

Ja riktigt kallt är det! Burr! Jag håller mig till löpbandet jag. Är en riktig gymråtta på vintern. Hatar när det är kallt!

Ha en fin kväll!

Kram
BLONDETTY

promenader på landet sa...

Hej vännen och så snygg trappan är i det tidigare inlägget! Så mysigt med lite gäster i helgen ha det så gott och så klart jag vill vinna en skylt:) Jag vill vara med i tävlingen! Kram Maria

a piece of happiness sa...

Uj uj här sitter barnen och så fram för
1. PC
2. TV
3. Nintendo

SUCK, äggklockan går varm........

mi-rachel sa...

å så fine bilder!
her i norge/stavanger er det også riktig kaldt...brrr...

mammaxtre sa...

Kallt är bara förnamnet. Idag var det bitande kyla, burr.

Vilka fina bilder!

Myhome sa...

Nydelige bilder, og så vakre farger:))
Er selv lite glad i kulden, ser utrolig masse frem til våren og vamregrader:))
Kos dere på familiedag i Stockholm!!!
Klem Anita

Carin sa...

Hallå raring! Jaaa, dom där tonåringarna.... ;-) Inte alltid så lätta att få fart på....

Här är vi åter i vardagen så veckan rullar på galet fort! Torsdag redan... Då står det ridning på schemat!

Kraaam Carin

Aratorps Lena sa...

Halloj snygging!

Ja, de är såååå tröööötta... Orkar ibland inte en svara på tilltal. Det hörs bara ett kraxande från soffan... Hihi. Men om jag minns rätt var jag inte så pigg i den åldern heller. Men då var det heta linjen som gällde! :)

Ha en bra dag! Kramis!

Ps. Snart måsta jag komma upp och hälsa på, jag behöver lite ledigt!

Hemmalycka sa...

Ja de är ju för goa tonåringarna, lol.
Ska bli kul att se din lilla toalett, den är säkert jättefin.
Vad duktig du är som börjat springa, tycker det är lite halt för det ännu men när snön försvinner så ska jag ge mig ut jag med.
Ja jag längtar till Thailand men det är ju ett tag kvar, happy me liksom. Vart ska ni åka?
Ha det bara bäst raring!
Kramen Åsa

millandante sa...

Vilken kanonfin blogg du har!!! Helt galet mycket inspiration jag fick nu, tack!! Hittade hit via Annas Lycka och blir följare direkt!

Mvh Milla

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

ja plusgrader ser man fram emot. Här skiner solen idag med brrrr så kallt det är..

Kram hoppas ni får en härlig familjedag

Kramn Madde

Bella sa...

Superfina bilder du tagit, det är vackert med tulpaner och du har verkligen visat dem från deras nästa sida :)

Kanske ska vara glad att jag inte har några tonåringar som har sportlov här hemma, hoppas i alla fall ni får en mysig och trevlig familjedag på fredag och att du hittar det du söker på IKEA!

Kramar Bella

Ullis sa...

Om vi säger såhär Anne; ta å köp dej ett eget Nintendo DS (eller sno sonens om han har ett) å kör en omgång Super Mario. Man blir såååå beroende å det är VANSINNIGT roligt å spännande, haha! Molle å jag stod å VRÅLADE häromdagen när vi klarat en bana efter nån veckas slit :)Karln bara; ehrm..ok? :)

Kram!

TIDSOPTIMISTEN sa...

Känner igen det där med handlingsförlamade tonåringar ;) Hoppas ni får en underbar familjefredag!

Kram F