måndag, februari 28

Snart mars:)


Sista dagen på februari och mars är välkommen för då börjar våren titta fram....Dom sista dagarna har ju varit för trista:( Sol, sol, sol var är du???? Min "dottter" har fått 7 st gråa morrhår, tidigt sa vetrinären (Millie fyller 5 i april). Undrar om det kan bero på flytten? Allt packande och farande, för djur påverkas ju också.
Vårat sportlov är slut, skönt tycker jag att alla får sina rutiner igen. När nu får solen titta fram, takdropp och värme. Jag vet att många är trötta på vintern och bara längtar som jag. Sen finns det dom som fasar för våren när alla skall vara så snygga, slimmade, mycket skall göras. Typ som jag fasar för hösten, när man vet att mörkret sänker sig och är där för att stanna länge. Men nu går det bara åt bättre tider:):).... Skall komponera ihop en middag till lördag, någon som har förslag på förrätt,varmrätt och efterrätt????

Sista chansen att vara med och tävla, klicka längst upp till höger.....

Stor kram Anne 

15 kommentarer:

Grodmamman sa...

När vi kommer hem från vår fjällresa, så får det gärna vara vår här hemma!:)
Beach 2011 känns fortfarande långt framme, men i dagsläget ser jag inte fram emot att ta på mig bikinin!:(
Kram

TIDSOPTIMISTEN sa...

Charmigt med gråa hår, min katt har också fått det ;)

Kram F

Mamma C sa...

Visst börjar dom väl lite smått att få lite grått när dom blivit 5 år. Våran är riktigt grå, men hon blir 9 i år.
Kram Mamma C

chokladblomma sa...

Ja, nog för att jag gillar vinter MEN...! Det får gärna bli vår nu! Fast vi ska till Sälen v 12, så där vill jag att det är kallt ett tag till. Förlåt alla som bor där!
Snygg toalett! Och fiffig lösning på hålet i väggen!
Kram

mitt skärgårdsliv sa...

Här är nån annan som längtar efter att solen ska titta fram :) längtar så själv efter våren! Det är alltid roligt att planera mat men när man väl ska ha gäster så brukar det vara svårt att komponera ihop alla rätter ;) laga nåt som du förknippar med vår och sol ;) Ha det bra!

HEMLÄNGTAN sa...

Ja, nu är vårlängtan STOR!!! Det kändes ju som att den var på g där ett tag men sedan blev det kallt igen. Det känns riktigt skönt mentalt att gå in i mars.

Ha en fin kväll!
Kram, Jenny

Signe 1 sa...

kolla hos vickan så hittar du nog nåt smarrigt!:-)

kramis

Lilla gårdshuset sa...

Hihi så sött med lite gråa hår. Tyckte jag ifs inte på mig själv imorse innan jag tonade håret *ler*. Men det är klart, jag är ju 40 år äldre än Millie *ler*.

Kramis/Heléne

mammaxtre sa...

Takdropp, åh vad det lät trevligt!

Ha en fin kväll

VITA NYANSER sa...

Åh, känner så igen allt du skriver. Men tur att det snart är våååår, jag läääängtar såååå. Varje vinter blir svårare och svårare att klara av. Snart kan man andas igen, hitta ut och bara njuuuta!

Ha det bra! Sååå söööt hon är din dotter.
Kram L-L

Malin sa...

hej anne och fina millie, våren kommer att bli great tror jag, både i Linkeboda och i Jomping.

Milla sa...

Jag svänga ihop en meny till på lördag med, några mindre barn kommer så det blir nog en härlig kycklingrätt jag gjorde för ett tag sedan där kycklingen blir supermör. Man lägger fileer i grädde/cremefraiche/soja/sambal och låter vara inne i 1½ timme, fantastiskt god sås!
kram Milla

Linda sa...

Vilken snygging! Vår hund är också fem år och har börjat få en hel del gråa hår runt nosen. Först tyckte jag att det kändes lite hemskt, men nu har jag vant mig. De säger att det är väldigt individuellt när det där grå stråna kommer. Men man blir ju påmind om hur kort liv de har jämfört med oss... Hon ser ut att njuta av solen! :)
Kram Linda

♥ Carina ♥ sa...

Vi har vårt sportlov kvar. Det infaller alltid vecka 10 här uppe :)
Jag har ett recept på en god förrätt. Recept finns i min blogg under januaris inlägg och heter Räkbakelser.
Ha en fin kväll!
Kram

Bella sa...

Välkomnar mars med öppna armar och hoppas på att våren är på väg nu med sol och värmen!

Så fint kort på din dotter :) De gråa håren klär henne!

Kramar Bella