söndag, oktober 17

Kaos.....

Jättedålig bild taget i all kaos

Japp det är verkligen kaos...Så här ser det ut just nu i mitt gamla vardagsrum + lite som har kommit till. efter. Idag har jag tömt vinden totalt, barnens rum är nerpackade och just nu springer jag i trappan och tömmer matkällaren med det sista. Ni må tro vilken snygg rumpa och snygga ben jag kommer få av allt springande, asgarv!!!! Har försökt att slänga så mycket som möjligt och det jag tvekade på sist till loppis åker till loppis nu istället. Startade morgonen med en PW med vovven igen men lite senare idag med lika strålande väder som har hållt i sig hela dagen. Maken har varit i nya huset hela dagen. Nu har dom flyttat vindsluckan som satt lite trist till i allrummet som skall bli Luddes rum. Målaren har varit där idag och spacklat för fullt på alla vävtapeter. Hur kan man sätta väv i nästan alla rum i ett sådant fint hus?? Kan inte fatta alls....Ja nu vet ni ju vad jag har gjort, men vad har ni gjort i det fina vädret idag??

Stor kram Anne

28 kommentarer:

House number 15 sa...

Jag är inte avis... inte alls roligt att packa för flytt. Men man får ju rensat, för man hinner att spara på sig en hel del, iaf här hemma.

Inte roligt med vävtapeter tur att spackel finns och kan tänka mig att den varan går åt hinkvis;)))

Själv har jag haft en lat dag;))

Kram på dig!

Jannicke sa...

...det er SÅ slitsomt å flytte! sender deg en stor energiklem :o) Lykke til! Klem J

chokladblomma sa...

Härligt!! ;)
Det är ju alltid bra att flytta ngn gång, för det blir ju till slut rensat i huset iaf!!
Lycka till i röran!
Kram

Unknown sa...

Hua vad jobbigt det låter att packa men det är klart att lite gratisträning är ju inte helt fel...

Här har jag bara haft en segdag idag. Men måste rycka upp mig för vi väntar middagsgäster ikväll.

Kramis

MITT VITA HUS sa...

Hi hi ja men vad snygg du kommer bli;) kraam M

Ljuva Drömmar sa...

Det ser nästan ut så hos mig också...men här är det tyvärr inte i lådor och anledningen till mitt kaos är att jag håller på att måla om mina möbler.

Vilken tur att ni får hjälp med spacklingen, låter inte kul med sånna tapeter :(

Ser fram emot att se hur ni får det i nya huset.

Kramar Maria!

Grodmamman sa...

Är, som sagt, inte jätte kul att packa ner ett helt hus, men vad skönt det måste vara att rensa så mycket!:)
Vi har fortfarande kvar vävtapet i trappan, men den är målad ett antal gånger efter att vi flyttat in. Kan ju säga att den sög mycket färg!:)
Kram

Jessica sa...

Hej, jamenvisst vilken träning du får!
Skönt att få röja, även om det är jobbigt å tar en massa tid!

Hm, vävtapet är inget kul. Bra att ni får hjälp med renoveringen!
Säger som förrut, blir sååå kul att se det färdiga resultatet sen!
Här har blivit promenad, pappersfix och så har jag planterat en massa blomlökar! Jädrar vad det ska blomma här i vår :)

Må gott
Kram Jessica

a piece of happiness sa...

Ser mest ut som det är dina väskor ;)

Jag har laddat ner bilder på LUMIX 1200, kolla FB!
LiseLotte

promenader på landet sa...

Hej vännen förstår att det är kaos nu, men det blir ju bra snart..! Ha en bra vecka kram Maria

♥ Fyra årstider sa...

Hej familjen kaos. Längtar att ses.
Kram Lotta

Helén sa...

Det är först när det är dax att flytta som man upptäcker vad många konstiga saker man sparat ;). Avundas inte nedpackningen och sorterandet. Men jättefint hus ni kommer flytta till så det kan vara värd all möda. Att du dessutom får lite smygträning på köpet är ju bara ett pluss.

HEMLÄNGTAN sa...

Vilket jobb det är att flytta, puhh, är inte avundssjuk på dig. Men vad underbart med nytt hus - där är jag avundssjuk på dig!
Bra att du ser det hela positivt och tar det som bra träning. Det skulle jag också behöva!

Kram, Jenny

Anneli Stålberg sa...

Det är jobbigt men också fantastiskt rolig att börja om :)
Kram!

Mamma C sa...

Mycket slit och släp blir det i en flytt. Men tänk vad fint ni får det i det nya.
Kram mamma C

hemma hos lilla mej sa...

Mycket slit och släpande nu.Rennsning av det man inte behöver,Sedan kommer det som är skoj att inreda.Ja du kommer att få det så fint i det nya.Önskar dej en fin dag.Kram Rita ♥

Carin sa...

Hallå vännen! Största fördelen med flytt, är väl att man verkligen går igenom ALLT och får rensat ut lite... ;-)Att man dessutom blir vältränad på kuppen är ju bara bonus! :D

Själva har vi varit och hämtat hem våra nya kattungar.... =))

Kraaam Carin

Helenas loggbok sa...

Vilken röra det blir när man flyttar, men jag kan tycka att det är rätt kul! Ett stort plus är ju det där att man får rensat samtidigt. Vi har haft lyx de flesta gånger att Jens jobb betalar vår flytt och man inte behöver göra något, inte ens packa upp om man inte vill!
Lycka till med allt!
Stor kram
Helena

Helenas loggbok sa...

Vilken röra det blir när man flyttar, men jag kan tycka att det är rätt kul! Ett stort plus är ju det där att man får rensat samtidigt. Vi har haft lyx de flesta gånger att Jens jobb betalar vår flytt och man inte behöver göra något, inte ens packa upp om man inte vill!
Lycka till med allt!
Stor kram
Helena

Signe 1 sa...

ja du kommer få snyggaste kroppen i stada vännen, hihi....

ska bli så kul att komma oh häsa på sen!:-))

kraaam sofia

Fröken Grön sa...

Ler igenkännande åt kartongkaoset, - vi gick igenom samma röra när vi flyttade från stan till vårt fritidshus under sommaren. Men tänk, så mycket roligt du har framför dig nu och så fint det kommer att bli när du är klar! Låter skönt att ni har tagit in hjälp av hantverkare, - bredspackling är aldrig roligt...
Må så gott och hälsa det nya huset!
/Anna-Karin

Nettan sa...

Själva flyttandet ä väl inte så himlans kul, MEN vilket faaantastiskt hus ni kommer till..å va kul att fixa till det där! Ska bli så kul att se hur ni får till det!
Kram Nettan

Camilla sa...

Ja inget ont utan att det för något gott med sej:) Du kommer antagligen att vara grym i bikinin inför beach 2011;)

Men det här med flytt är inget kul - har gjort det för många gånger...hoppas att vi äntligen är klara med det:)

Ha det bra i lådorna vännen - kram från en som inte känner sej RIKTIGT lika vältränad för tillfället...

Milla sa...

Härligt att röja! Men vilket är värst, att packa eller packa upp? Packa upp blir säkert kul och du upptäcker att det kanske finns mer som inte finns användning för...
Vävtapet, ni gissar jag att det inte är vävtapet från 70-talet som satt där utan lite mer "modern" väv, men spackla är ju ok för dem som är proffs på det. Vi målade på vår 70talsväv när vi flyttade in, då visste man inte i förväg hur mycket färg den sög... men man ansåg väv vara det hottaste av allt en period :=)
Lycka till mig allt!!
Kram Milla

Birgitta sa...

Förstår att flyttlasset går snart nu till nya fina huset.
Ha det gott.
Kram Birgitta

H A J sa...

God kväll!
Flyttkartonger överallt - känner igen mig!
Skönt att få rensat. Vi skulle också behöva flytta av just den anledningen.
Kram
Jenny

Fröken L sa...

Vad bra att se allt från den positiva sidan. Snygg rumpa och snygga ben är ju helt klart värt besväret! =) Att flytta är inte helt enkelt, massor av energi som går åt. Du har en award att hämta hos mig!

Kram Dila

Fröken Tindra sa...

Ja, du har att göra förstår jag. Du får tänka på de härliga målet. Ert nya härliga hus!
Här blir inte mycjet gjort alls eftersom jag ännu inte mår ok. Det vill liksom inte bryta ut. Grr...
Kram!!