söndag, april 25

Macro, macro.....

Idag har jag fotat för fullt, legat med baken upp i vädret på tomten så grannarna har nog undrat vad jag sysslade med. En granne kom faktiskt fram och undrade vad jag höll på med. Här är ett resultat, vet knappt om det är bra eller dåligt? Ni som är duktiga, mindre duktiga, har ni någon åsikt? Tyvärr skall jag lämna tillbaka detta Macro 100 mm imorgon, suck. Hm M du kanske inte märker om det fattas hemma, att du aldrig får tillbaka detta objektiv för jag är nog lite såld. Jag är defintivt inget bra på kameror och objektiv men jag gillar detta objektiv, tjopp tjopp...Ja min lilla toffel jag har här hemma, nu vet du vad din fru vill ha.....Idag har Ludde och jag bakat Leilas Morotskaka, mums!!! Vi bjöd in våra kära grannar M & M med barn, tack för att ni orkar lyssna på oss. Och tack även kära K, för att du orkar lyssna på mig via telefon, du har alltid varit ett stöd för mig. Synd att du har flyttat ifrån våra gata......Och jag som skulle blogga ikväll och svara på alla era kommentarer, det blev inget av det...Men imorgon är en ny dag.

 Kram Anne

 

26 kommentarer:

Tulipa sa...

hej Anne!
Gud vad läckert att komma så nära ett motiv...
Står på en drömönskelista med ett sånt objektiv...

Visst är det skönt när någon lyssnar... Det är värt mycket...

Kraam mariette

Vem är jag.. sa...

och värt var väl besväret för det var en otroligt vacker bild!
Jätte fin bild!

Kram lisa

Annas Lycka sa...

Jag hoppas att du mår bättre nu Anne och att veckan som kommer sprider solsken o glädje. Jag finns här såklart det vet du!

Ursnyggt fotat, vill osså ha en macro och en....listan kan bli lååååång!! Men men en dag så !!

Ha det gott Vi hörs!! Kram Anna

kardemumma sa...

Vad häftigt foto!Tack för din söta kommentar!
Ha en skön vecka!
Kramar

Karin sa...

Wow Anna, I love your picture. What a beautiful colour this is!
Have a great week!
♥ Karin

a piece of happiness sa...

Jag ska nog unna mig ett fint litet krypa-i-gräset-objektiv till sommaren.

Förstora den bilden och häng den på väggen, så bra är den!

LiseLotte

Jenny sa...

En sån fantastisk bild Anne!!

Ha det gott,

Kraam Jenny

Anneli Stålberg sa...

Det är så häftigt med macro.

Kram!

Carin sa...

Underbar bild!!! Visst är det skönt med vänner i sin omgivning, så man kan få "lätta på trycket"...

Men i dag är en ny dag! Hoppas det blir en bra sådan... Kraaam Carin

Signe 1 sa...

Jättefin bild vännen!! KramkramS.

Ocean showroom sa...

Hejsan vännen! Jag är inget proffs alls men det ser jättebra ut, tycker jag. :-) Jag skulle egentligen också ha köpt upp mig när det gäller fotoutrustning. Hade tänkt att passa på i USA men tiden räckte inte till. ;-) Ha en fin måndag! Kram Alexandra

Myhome sa...

Vakkert bilde, og så nydelige farger!!!
Selv er jeg ikke god på kamera, men skulle gjerne prøvd meg på et sånn objektiv..
Ha en fin ukestart!!
Klem Anita

mi-rachel sa...

så fint det var!

Fånga dagen sa...

Ja i mina ögon så är det verkligen läckert att komma så nära och fota. Jag är ju naturligtvis avundsjuk på alla vackra bilder som tas.
Ha en bra vecka nu och du var rädd om dig
Kram Lena

StrandviksVillan sa...

Vilken FIN bild!!
Jag älskar att fota i macro, men nu har jag tyvärr inget sånt objektiv.

Trist det där som hände på skolan... Hoppas du har "smält" det nu och tänk på att de som slängde dumma kommenterer ur sig har sämre förstånd än vad du har!

Jaadu, jag vet nog inte heller riktigt vad jag har för stil på inredning, men jag tycker absolut inte man ska försöka få det att se ut som hos andra! Visst blir man inspirerad av bloggar och bilder, men man kan ju plocka russinen ur kakan, som det sägs. Den som ska trivas hemma är ju ändå en själv! Ens hem är ju unikt och ska spegla den som bor där. Som person ändras man med åldern och tiden, så klart att hemmet ändras då också :) Själv blandar jag hejvilt och OFTA, hahaha!

Kram på dig!

Godastunder-tokigaidéer sa...

Vackert säger jag bara, mycket vackert. På min önskelista står en ny kamera med bra objektiv bla med macro.

KAnske jag kan låna lite blider till min nystartade samlingsblogg för trädgårds älskare?
svenskatradgardsbloggar.blogspot.com

HA det gott
Kram Anna

chokladblomma sa...

Vilken läcker bild!! Förstår att du vill behålla objektivet!
Kram

Grodmamman sa...

Jätte fint foto! Kul att komma så nära, förstår att du är såld!:)
Kram

Linruz sa...

Raring bilden är underbar!!
Behåll macrot.....fniss!
Skönt att ha fin vänner runtomkring sig.
Kram kram Lina

H A J sa...

Superfin bild!! Klart att du ska ha ett sådant objektiv!!
Hoppas att allt är bra med alla trots tråkigheter i skolan. Det finns så många som pratar först och tänker sen. Tyvärr!
Kram på er!
Rotters

Ps Gjuter trampstenar i oregelbundna former just nu. Ska bli spännande att se hur dom blir!

H A J sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
mitt skärgårdsliv sa...

Den bilden är jätte fin!! Kramar!

Home of Nina sa...

Du lyckades jättebra, på alla fyra med rumpan i vädret, det blev ju en helt underbar bild. Blomälskare som jag är, så skulle jag också velat ha ett macro. Kram Nina

Catherine sa...

Lovely photos ~ lovely blog!

HEMLÄNGTAN sa...

Nu blir jag avundssjuk, skulle så gärna vilja ha ett macro. Nu var det väl visserligen inte ditt..än... Jag får också börja övertala min kära sambo.
Underbar bild var det iallafall!!!

Hoppas att allt är bra med dig. Jag har inte bloggat på tre dagar och tycker jag varit borta i evigheter...

KRAM!!!

Tigris Predikantan sa...

Det var en väldigt fin bild ... och blomma!
:)